Aktivitet

Panservognen kører

Kom og vær med når en pansret mandskabsvogn og en kampvogn kommer ud at køre.

Alle køretøjer på Panser- & Artillerimuseum vedligeholdes og kan køre. For det meste står de dog stille i hallerne, men her er altså en sjælden mulighed for at se et par af dem køre.

Nogle af køretøjerne vil være åbne, så besøgende kan få et indtryk af køretøjernes indre. Den besøgende vil herunder kunne få en orientering om køretøjets detaljer.

1100: Uden for museet vil der være et par køretøjer, der er klargjort til sideløbende køretøjsdemonstration.

Hver ½ time vil vi køre med et af køretøjerne således:

1100: en kampvogn

1130: en pansret mandskabsvogn

1200: en kampvogn

1230: en pansret mandskabsvogn osv.

Sidste tur kl. 1500

Det vil ikke være muligt for besøgende at køre med på køretøjerne, da vi skal overholder de sikkerhedsbestemmelser, der er gældende i DK.

I løbet af dagen vil der også være mulighed for at prøve at skyde i kampvognssimulatoren.

Ligeledes vil vi forsøge at starte vores motorstand med den ca. 75 år gamle Centurion kampvognmotor (12 cylinder Rolls-Royce).

Altså en dag, hvor den besøgende kan komme meget tæt på materiellet. Husk praktisk tøj