Aktivitet

Fototur i Varde: Gør din billeder mere spændende

I anledning af den fotografiske jubilæumsudstilling på Museum Frello har du nu mulighed for at komme med på en helt særlig byvandring i Varde, hvor vi med vores kamera udforsker områdets mange små, særegne detaljer. Turen henvender sig til dig, der gerne vil have tips og tricks til at komponere et spændende fotografi, og som vil lære en by at kende på en anderledes måde.

Billeder er blevet en stor del af vores daglige liv. Der fotograferes som aldrig før, vi udgiver dem på sociale medier eller som et øjebliksbillede af vores hverdag. Men hvordan kan disse hverdagsbetragtninger blive mere levende? Og kan fortællingen i et billede virkelig ændres bare ved at fotografere fra en ny vinkel?

I anledning af særudstillingen Otto Frello 100 år – oplev Frello på fotografi arrangeret af Varde Kunstforening i samarbejde med fotogruppen Compose udbyder Vardemuseerne den 30. april en tur for alle fotoentusiaster!

På dette kursus – hvor der bruges gader, by- og landskabsdetaljer som motiv – lærer du at bygge et foto op med inspiration fra billedkunsten. Du vil blive introduceret for enkeltdele af en billedkomposition og langsomt lære at sætte dem sammen til en større helhed via praktiske øvelser med løbende feedback.

Turen giver dig forskellige redskaber til at skabe levende og spændende billeder, og der er næsten garanti for, at du efterfølgende begynder at se fotomotiver i bindingsværk, brolægning, spejlinger, skygger og andre små finurligheder. Det meste kan blive et godt motiv, hvis blikket indstilles på det.

Guiden er kunsthistoriker, kulturformidler og fotoentusiast Josephine Nielsen-Bergqvist, der gennem mange år har styret adskillige Instagramprofiler, undervist i billedkomposition samt formidlet stemninger gennem sine billeder.

Mødested: På pladsen foran Museum Frello.

Pris: 85 kr.