Børnenes udstilling

Fernisering på Børnenes udstilling 2023

Børnenes udstilling 2023 åbnes med fernisering torsdag d. 26. januar kl. 17.00 - alle er velkomne!

Vi starter i Salonen på Varde Bibliotek med kransekage og bobler samt åbningstale ved Sandie Eis Ravn, som er formand for udvalget for Kultur og Fritid i Varde Kommune. Herefter Spiller musiker Christoffer Kjærulff Find nogle numre, som knytter sig til årets tema Nat/Dag – Lys/Mørke. Efter dette er der mulighed for at opleve de fine værker, som alle er lavet af børn og unge i Varde Kommune. Værkerne udstilles både på biblioteket og Museum Frello.

Børnenes Udstilling er et samarbejde mellem Vardemuseerne og Varde Bibliotek, hvor vi giver børn og unge et demokratisk rum for kreativ udfoldelse, undren, fantasi og debat. Alle dagtilbud og skoler i Varde Kommune bliver inviteret til at deltage og kan indlevere installationer, skulpturer, billeder og skøre påfund. Her er højt til loftet! Børnene og de unge udtrykker sig kunstnerisk og går i dialog med det omgivende samfund – og får hermed en stemme. Vi glæder os til at se dig