15. maj 2020

Gæt et Frellomaleri!

Vind 2 billetter til Museum Frello!
** Du skal svare på opslaget på Vardemuseernes facebookside! **

En håndfuld af Vardemuseernes personale har sammen forsøgt at imitere flere af Otto Frellos malerier, og det viste sig også at kunne træne lattermusklerne en hel del! Hver dag i den næste tid, poster vi et nyt billede, hvor du skal gætte, hvad det er for et Frello-maleri, vi har forsøgt at efterligne. Der er hver dag i perioden mulighed for at vinde 2 stk. entrébilletter til Museum Frello, så I også kan opleve de originale malerier.

Skriv dit svar i opslaget på Vardemuseernes facebookside!

Prøv også selv at imitere kunstværker.

En god og udfordrende måde at leve sig ind i et kunstmaleri på, er at imitere det med sin krop. Øvelsen udfordrer dig på din evne til at kunne udpege og imitere et genkendeligt element fra maleriet og ikke mindst dine evner til at stille kroppen i nogenlunde samme positur, som dét, du forsøger at kopiere. Dem, der skal gætte, bliver gevaldigt udfordret på deres kendskab til kunsten.

Du kan udfordre både dig og selv og din familie eller vennerne med en god omgang ”Posér og Gæt” (altså en ny udgave af Tegn og Gæt), hvor det er kunstmalerier eller måske skulpturer, I tager udgangspunkt i. Prøv det – det er ikke altid lige nemt!

Du er meget velkommen til at dele et billede med os, hvis du også selv kaster dig ud i at prøve at imitere kunstværker, men det er ikke et krav for at vinde i konkurrencen.

God fornøjelse!