Handelsbetingelser

Generelle handelsbetingelser for debitor og kreditor.

Nærværende betingelser som er gældende fra d. 23.08.2018 finder anvendelse ved alle forhold mellem Vardemuseerne CVR 32914713 og virksomhedens debitorer og kreditorer. Alle afvigelser fra nærværende betingelser skal ske ved skriftlig aftale mellem partnerne og denne skal videresendes skriftligt til finans@vardemuseerne.dk

Standardbetingelser for debitorer (erhvervs- og privat kunder)

Webshop

Vardemuseerne.dk er åben 24 timer i døgnet, og du kan derfor næsten altid handle. Det kan dog ske, at vi lukker butikken grundet vedligeholdelse. Du kan kun foretage køb, når butikken er åben og tilgængelig. For at handle på vardemuseerne.dk skal du være fyldt 18 år og være i besiddelse af gyldigt betalingskort. Hvis du endnu ikke er fyldt 18 år, kan du dog alligevel købe varer, såfremt du har indhentet din værges accept eller i øvrigt har juridisk ret til at indgå købet. Du vælger de varer, du vil købe, og lægger dem i ”Indkøbskurven”. Du kan helt frem til selve købsforpligtelsen (“Gennemfør køb”) rette i indholdet af indkøbskurven, og du kan løbende tjekke indholdet samt prisen for varerne.
Når du gennemfører en ordre, vil du automatisk modtage en ordrebekræftelse på din bestilling. Vi forbeholder os ret til at annullere bestillingen som følge af udsolgte varer, tastefejl, tekniske problemer, leveringssvigt og lign. situationer. Når vi afsender varerne vil du modtage en mail med oplysninger om din ordre samt om returret, fortrydelsesret og reklamationsret. Du vil sammen med pakken få en faktura.

Priser

Alle priser på webshoppen er gældende udsalgspriser inkl. moms.

Priserne er angivet i danske kroner. Oven i prisen skal tillægges prisen for fragt. Du vælger fragtformen i slutningen af bestillingsforløbet.

Generelle rabatter

Kontakt Vardemuseerne på 75 22 08 77

Betaling og levering

Beløbet trækkes først, når varen er afsendt. Vardemuseerne forbeholder sig ret til at afbryde handelsaftalen.

Betalingsformer

Vi modtager betaling med Visa og MasterCard.

Sikker betaling

For at beskytte dine kortoplysninger håndteres betalingen af DIBS, der er en godkendt og certificeret betalingsmodulleverandør. DIBS sørger for, at alle oplysninger behandles krypteret, så hverken vardemuseerne.dk eller andre kan få adgang til dine kortoplysninger.

Faktura

Virksomheder og institutioner kan ansøge om at handle som fakturakunde. Der kan kun handles som fakturakunde, hvis en virksomhed er offentlig (institution, skole o.l), et ApS eller et A/S og har eksisteret i minimum to år. Vi forbeholder os retten til at afvise en ansøgning om at blive fakturakunde uden yderligere begrundelse. Er virksomheden oprettet som fakturakunde, kan virksomhedens medarbejdere købe ind på én fælles konto. Vær opmærksom på at der ikke kan leveres til privatadresse ved betaling med faktura.

Rykkergebyr/renter

Betales der ikke rettidigt efter faktura og en påmindelse, er Vardemuseerne berettiget til at pålægge et rykkergebyr på DKK 100 pr. rykker. Betales der ikke efter 2. rykker, overgår kravet til inkasso, og der pålægges gebyrer i overensstemmelse med lovgivningen. Ved forsinket betaling pålægges endvidere rente i henhold til rentelovens bestemmelser.

Leveringstid

Vi pakker løbende ordrer og vil som udgangspunkt sende hver dag med PostNord, enten som brevpost eller pakkepost, hvorfor vi henviser til PostNords leveringstider.

Leveringsform

Vi leverer varerne med PostNord

Leveringsomkostninger er fastsat til kr. 60,- ved forsendelser inden for Danmarks grænser. Hvis varerne skal sendes til udlandet vil der blive beregnet en pris.

Fortrydelsesret

Du har ret til at træde tilbage fra den bestilling, du har lavet på Vardemuseerne.dk uden begrundelse inden for 14 dage. Fortrydelsesretten udløber 14 dage efter den dag, hvor du, eller en af dig angiven tredjemand, dog ikke transportøren, får den sidste vare i fysisk besiddelse.

For at udøve fortrydelsesretten skal du meddele os din beslutning om at fortryde bestillingen i en utvetydig erklæring. Dette kan være en telefonisk henvendelse 75 22 08 77 eller en skriftlig henvendelse til vam@vardemuseum.dk

Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag, forlænges fristen til den følgende hverdag.

Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om, at du fortryder købet, inden fortrydelsesfristen er udløbet.

Personlige oplysninger

For at kunne handle på vardemuseerne.dk skal du oplyse navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse.

Ovenstående data bliver gemt med oplysninger om, hvilke varer du har købt, i 5 år fra udgangen af det regnskabsår oplysningerne vedrører, jf. bogføringslovens § 10. vardemuseerne.dk videregiver de af de ovennævnte oplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.

Adresseoplysninger videregives til den virksomhed, som er transportør af varen. Videregivelse af persondata vil ske i overensstemmelse med den til enhver tid gældende persondatalovgivning. Det navn, den adresse, det telefonnummer og i visse tilfælde den e-mailadresse, du har oplyst ved bestilling, fremgår af adresseetiketten, som sættes på varen til brug for levering.

Som kunde har du mulighed for indsigt i vores registrering af data om dig, og du kan gøre indsigelse mod en registrering i henhold til reglerne om dette i lov om behandling af personoplysninger.

Kreditorbetingelser

Fakturamodtagelse

Fakturaen skal sendes til:
Vardemuseerne
Lundvej 4
6800 Varde
CVR 32914713
Husk at angive Vardemuseernes kontaktperson og eventuel afdeling.

Faktura skal sendes som EAN faktura til EAN 5790002492976
Såfremt ovenstående oplysninger ikke fremgår af fakturaen kan Vardemuseerne afvise fakturaen.

Bemærk at I IKKE kan benytte www.virk.dk, der kun er til offentlige virksomheder.

Læs mere om fakturering via EAN nummer her: https://www.e-conomic.dk/send-e-faktura

En komplet liste over hjemmesider, som kan bruges til at sende fakturaer via EAN nummer, findes her: https://www.ibiz-center.dk/find-leverandoer/nemhandel-oversigten/

Betaling

Vardemuseerne forventer fremadrettet at alle leverandører giver virksomheden minimum 21 dages betalingsfrist fra fremsendte faktura er Vardemuseerne i hænde.

Ændring i bankforhold

Det påhviler den enkelte kreditor, at informere Vardemuseerne om ændrede bankforhold i en særskilt meddelelse til finans@vardemuseerne.dk.
Al øvrig information skal ske til finans@vardemuseerne.dk eller 75 22 08 77.