Vadevandring til Langli

Aktivitet

Langli – Vadevandring i Unesco Verdensarv

Oplev Nationalpark Vadehavets mest uberørte natur, hvor landskabet er i konstant forandring på denne vadevandring til Langli. Vi oplever arktiske vadefugle, studerer det særegne planteliv, kigger på sæler og dykker ned i den fascinerende historie om øens beboere.

Vandring over ebbevejen til naturreservatet og øen Langli, der kun er åben for adgang to måneder om året. Her har vi chancen for at opleve Nationalpark Vadehavets mest uberørte natur, hvor landskabet får lov at udvikle sig, som det vil. Det er ligeledes den eneste ø i Vadehavet, der er betegnet som UNESCO Verdensarv. Vi oplever arktiske vadefugle, der bruger Vadehavet som rasteplads på det lange træk til Afrika, vi studerer det særegne planteliv, kigger på de mange rastende sæler og dykker ned i den fascinerende historie om øens beboere, der for hundrede år siden udfordrede en hård tilværelse på øen.

Bemærk: Turen er i alt 10 km og forholdsvis anstrengende, da vi går i vand noget af vejen, så velegnet for voksne og kun større børn. Man kan gå i bare fødder, men medbring sko til når vi går i land. Ved høje vandstande eller meget dårligt vejr aflyses turen. Medbring madpakke og drikke.

Tilmelding nødvendig online – klik her